چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

بعدی برای مک بوک پرو چیست؟ چهار ارتقاء که احتمالاً مشاهده خواهیم کرد

۹۹ بازديد
پس از یک سال طراحی مجدد بزرگ، MacBook Pro معمولاً به‌روزرسانی‌های سالانه کوچک‌تری دریافت می‌کند. به عنوان مثال، پس از طراحی مجدد MacBook Pro در سال 2016، مدل‌های بعدی پردازنده‌های جدید، پردازنده‌های گرافیکی، صفحه‌کلیدهای اصلاح‌شده، بلوتوث 5.0، تراشه T2، True Tone و باتری‌های بزرگ‌تر را معرفی کردند.

در این مرحله اولیه، حداقل چهار ارتقای اساسی در کارت‌های مدل‌های آینده مک‌بوک پرو وجود دارد.
شناسه چهره
اگرچه مدیران اپل اخیراً ادعا کردند که Touch ID در مک بوک پرو راحت تر است، اما گمان می رود که این شرکت مدتی است که روی Face ID برای مک کار می کند. ظاهراً اپل در ابتدا قصد داشت Face ID را برای مک در iMac 24 اینچی 2021 معرفی کند، اما ظاهراً این ویژگی برای تکرار بعدی دستگاه به تعویق افتاد.

اعتقاد بر این است که Face ID ظرف چند سال آینده به مک وارد خواهد شد. اکنون که مک بوک پرو دارای بریدگی است، به نظر می رسد که زمینه برای افزودن آرایه دوربین TrueDepth برای فعال کردن Face ID در آینده فراهم شده است.

M2 Pro و M2 Max
احتمالاً «M2 Pro» و «‌M2‌ Max» جانشین تراشه‌های سیلیکونی سفارشی M1 Pro و M1 Max اپل خواهند شد. همانطور که M1 Pro و M1 Max نسخه های بزرگ شده تراشه M1 هستند، M2 Pro و M2 Max نیز احتمالا بر اساس تراشه M2 خواهند بود.

ویژگی m2
انتظار می‌رود تراشه M2 در مک‌بوک ایر بازطراحی‌شده سال 2022 معرفی شود. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، این تراشه دارای همان CPU 8 هسته ای M1 خواهد بود. انتظار می‌رود که این دستگاه دارای هسته‌های GPU اضافی با گزینه‌های GPU 9 و 10 هسته‌ای باشد که نسبت به گزینه‌های GPU 7 و 8 هسته‌ای در تراشه اصلی M1 بیشتر است. همچنین ممکن است به دلیل ساخته شدن تراشه بر روی یک گره کوچکتر، سرعت و کارایی بهبودهایی ایجاد شود.

به دنبال روشی که M1 Pro و M1 Max بر روی تراشه M1 ساخته شده‌اند، M2 Pro و M2 Max می‌توانند تعداد هسته‌های CPU مشابه نسل‌های قبلی خود را داشته باشند، اما هسته‌های GPU را اضافه کرده و از بهبود سرعت و کارایی کلی بهره ببرند.

گزارش اخیر The Information نقشه راه ادعایی برای سیلیکون اپل در سال‌های آینده را نشان می‌دهد و توضیح می‌دهد که اپل در حال کار بر روی جانشین‌های تراشه‌های M1 Pro و M1 Max است که دارای هسته‌های بیشتری هستند و با نسخه پیشرفته‌تر فرآیند 5 نانومتری TSMC تولید می‌شوند. .

علاوه بر این، ظاهراً در آینده، این تراشه‌های نسل دوم با تراشه‌های مک‌بوک پرو با حداکثر 40 هسته محاسباتی که با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC تا سال 2023 ساخته می‌شوند، جایگزین خواهند شد.
نمایشگرهای OLED
گفته می شود اپل در حال توسعه نمایشگرهای OLED دو پشته ای برای چندین دستگاه آینده از جمله مدل های مک بوک پرو است که تا دو برابر روشن تر هستند.


آیپدهای اولد و مک بوک پرو ناچ
طبق یک گزارش، یک صفحه نمایش OLED می تواند ابتدا روی مک بوک پرو 16.2 اینچی بیاید و احتمالاً در سال 2022 عرضه شود. پنل ها ممکن است توسط سامسونگ تولید شوند.

مدل‌های 14 و 16 اینچی مک‌بوک پرو امسال به فناوری mini-LED روی آوردند، بنابراین غیرعادی است که اپل در یک تکرار به فناوری صفحه‌نمایش دیگری تغییر کند. با این وجود، به نظر می‌رسد که یک مک بوک پرو OLED برای سال‌های آینده احتمالاً روشنایی بالاتر، کنتراست بهبود یافته و رنگ‌های مشکی عمیق‌تر و بدون اثر شکوفایی را به همراه خواهد داشت.
قابلیت اتصال 5G
طبق گفته Gurman، اپل ظاهراً "پشتیبانی اساسی مک" را برای اتصال سلولی ایجاد کرده است. در حالی که این شایعه از گزارشی در مورد نسل بعدی مک بوک ایر سرچشمه می گیرد، به نظر می رسد اجتناب ناپذیر است که اگر مک بوک ایر قرار است اتصال سلولی داشته باشد، این ویژگی به مک بوک پرو نیز خواهد آمد.

سه گانه ویژگی مودم 5G اپل
اپل در حال ارائه 5G به دستگاه های مجهز به تلفن همراه خود است و آیفون 12، آیفون 13، آیپد پرو و ​​آی پد مینی اکنون نسل بعدی اتصال را ارائه می دهند. اپل در حال حاضر به کوالکام متکی است، اما اعتقاد بر این است که این شرکت در حال کار بر روی مودم سفارشی خود است که قرار است در سال 2023 در آیفون‌ها ظاهر شود. گمان اینکه این مودم سفارشی می‌تواند پایه اتصال 5G نیز باشد، دور از ذهن نیست. مک بوک پرو در یک بازه زمانی مشابه.

تاریخ انتشار
هنوز هیچ نشانه ای از زمان عرضه یک مک بوک پرو پیشرفته به روز وجود ندارد، اما اواسط تا اواخر سال 2022 یا اوایل تا اواسط سال 2023 حدس های منطقی به نظر می رسد.

در سال های گذشته، اپل معمولا هر سال مک بوک پرو را به روز می کرد. با این حال، تعمیر اپل واچ و محصولات اپل  در چند وقت اخیر اوضاع چندان واضح نبوده است. مک بوک پرو 16 اینچی در نوامبر 2019 معرفی شد و به مدت یک سال و 11 ماه بدون آپدیت باقی ماند. مک بوک پرو 13 اینچی پیشرفته قبلی در جولای 2019، می 2020 به روز شد و سپس در ماه گذشته با مدل 14 اینچی جایگزین شد.

اکنون که مک بوک پرو از سیلیکون اپل بهره می برد، مشخص نیست که آیا جدول زمانی کاملاً متفاوتی برای عرضه مک بوک پرو وجود خواهد داشت یا خیر. ممکن است از آنجایی که مدل‌های مک‌بوک پرو 2021 چندین ماه به تعویق افتادند، یک مدل به‌روزرسانی شده در کمتر از یک سال آینده عرضه می‌شود. اپل دیگر برای به‌روزرسانی پردازنده‌های دستگاه‌های خود به اینتل متکی نیست، به این معنی که می‌تواند چرخه به‌روزرسانی منظم‌تری مشابه آیفون وجود داشته باشد.

در عین حال، کمبود نیمه‌رسانا، تحویل‌های سفارش‌داده‌شده و راه‌اندازی در مراحل آخر مدل فعلی ممکن است راه‌اندازی یک جانشین را متوقف کند. مقیاس جدیدترین طراحی مجدد و عملکرد M1 Pro و M1 Max نیز ممکن است شرکت را تمایل بیشتری به نگه داشتن دستگاه فعلی برای مدت طولانی تری داشته باشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.